Website aanpassen aan behoefte

Het is soms goed om te kijken of de website nog wel voldoet aan de wens. Het is namelijk heel normaal dat de behoefte veranderd. De klant groeit (of krimpt) namelijk ook en dat kan invloed hebben op de manier waarop de website wordt ingezet.

Een voorbeeld is een project waar ik al lang bij betrokken ben namelijk hipenhandig. Ooit begonnen als een etalage website voor leads-generation. Kortom zelf geen producten hebben maar met producten van andere leads genereren. Per lead een percentage verdienen en zo werken naar een succesvolle formule. Een moderne internet versie van een franchise.

Na een aantal restyles uiteindelijk besloten een andere weg in te slaan en het idee zoals het er was voorlopig in de ijskast te zitten. Nog wel pogingen gedaan om iets anders ermee te doen maar nooit verder gelukt vanwege vooral gebrek aan tijd.

Waardoor het eigenlijk was verzand in een site met wat oude blog berichten en verhaal wat niet langer relevant was en eigen vooral oude content. Dat is niet handig want er werd vanaf een fb / twitter en instagram nog wel naar verwezen.

Dus even net voor de feestdagen de bezem er door gehaald en concept aangepast. Via een paar plugin’s goeie koppelingen gemaakt waardoor de content is gelinkt aan andere social media bronnen. Hierdoor is beheer terug gebracht naar een punt en is de content direct weer bijgewerkt en zal dat ook blijven.

Op zich een eenvoudige oplossing voor een probleem wat steeds vaker voorkomt. Hoe houdt je de content van je website relevant / fris? Kijk zelf nog even naar je website en bedenk of het ook niet tijd wordt om 2016 even fris en fruitig te beginnen 🙂

Neem vooral een kijkje en volgens hipenhandig op facebook en vooral instagram

Hip en Handig website aangepast naar de huidige behoefte van de klant