facebook post over cacaofeest

Kracht van Chocolade

Voor Supra Curriculum probeer ik te zoeken naar onderwerpen, evenementen die mensen aanspreken. Je probeert iets te vinden wat de aandacht trekt en wat mensen graag willen lezen. Dat kan iets zijn voor een hele specifieke doelgroep, iets wat je moeilijk kan vinden en waarmee je lezers helpt. Soms is het iets wat voor iedereen van interessant is, iets waarmee je iedereen blij kan maken.

Met Supra Curriculum richten we ons vooral op de internationale studenten in de stad. Deze studenten voelen zich soms een beetje in de steek gelaten omdat ze veel dingen niet meekrijgen. Dit kan zijn omdat organisaties ze niet weten te bereiken en soms heel simpel omdat de organisaties zich alleen profileren in het Nederlands.

Wat wij doen is de organisaties benaderen en ze vertellen over de doelgroep en dat wij ze graag helpen met het bereiken van deze doelgroep. In dit geval met wat hulp van chocolade. Het evenement is het cacaofeest in de Hortus Botanicus te Leiden. Een evenement ter promotie van cacao in allerlei vormen. Om te proeven, kunst mee te maken maar bijvoorbeeld ook om te gebruiken als wondercreme.

facebook post over cacaofeest

Als eerste was daar een artikel op de website over het cacaofeest. Dit artikel werd verspreid via de facebook naar alle fans van Supra Curriculum. De facebookpost was voorzien van een aantrekkelijk foto en hierdoor was het aantal doorkliks naar de site hoger dan normaal.

facebook insights van het blogbericht

Hier is al goed te zien dat de foto in combinatie met de tekst een prima manier was om mensen te laten doorklikken naar het artikel op de website zelf. Daarnaast werd het artikel ook direct gedeeld door bezoekers en was er binnen een aantal uur ook een stijging zichtbaar in het aantal fans van de facebook pagina.

Uiteindelijk is het ook goed om te zien wat het resultaat uiteindelijk is op de website zelf. Dat het gaat om een goed werkende facebook aktie is duidelijk te zien in de statistieken.

statistieken van chocolade