Artwork

Ineens krijg je een mail met de vraag of je een hoes wil ontwerpen. De eerste reactie was weet je dat zeker ? dat kan ik toch helemaal niet. Ik ben van het organiseren van leuke showtjes niet een of andere hippe designer.

Toch voel je toch ergens in je wel iets van trots dat je de vraag krijgt. Als het blijkt dat het serieus is dan kan je geen nee zeggen. Zo ging het een beetje toen Roy mij de vraag stelde voor de hoesje van The Doo Run Run. Na ons hilarisch Doo Run Run release of Smikkelbaard is de kogel door de kerk en gaat The Doo Run Run nu met een serieus label in zee.

De boys van Subroutine nemen het stokje over en gaan Roy tot grote hoogte laten stijgen 🙂  Tenminste dat is het masterplan. Eerst maar eens die release eruit gooien. De release met het artwork waar ik dus voor gevraagd werd.

Het was een flink proces van weken/maanden met veel heen en weer mailen en overleggen. Fonts proberen, foto’s testen, tekstje hier tekstje daar. Toch de keuze of het een grote beer of een camper zou worden. Kortom een intressant proces om eens mee te maken. Uiteindelijk is het resultaat daar en is die tof geworden!

Doo Run Run - back copy

Dat is in ieder geval de mening van Roy en mijzelf. Een pareltje voor in de platenkast met ook hele toffe muziek erop. Te koop via de betere Subroutine online winkels. Ook heel hip via Itunes/ Spotify en wat niet meer. Kortom geen excuus meer hoewel digitaal natuurlijk crap is want dan mis je de hoes!

ps: Smikkelbaard release naar keuze voor de gene die de Smikkelbaard verwijzing kan vinden!